Землевпорядні та геодезичні роботи

Наша компанія виконує обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи. Наші спеціалісти створюють документацію з землеустрою, що містить сукупність нормативно-правових, економічних і технічних документів,необхідних при вирішенні питань надання, передачі, викупу, відчуження, поділу або об'єднання земельних ділянок і зміни їхнього цільового призначення.


 

Землевпорядні та геодезичні роботи

Проект відведення земельної ділянки

Відповідно до положень ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проект відведення земельної ділянки обов’язково складається, зокрема у випадку формування нових земельних ділянок (в т.ч. приватизація чи оренда земельної ділянки).

Проект відведення земельної ділянки є однією із важливих стадій порядку оформлення права власності на земельну ділянку.

Нижче наведено покроковий порядок відведення земельної ділянки у власність. З першого по останній кроки порядок виглядає наступним чином.

1 крок. Отримання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки

Для отримання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки у власність необхідно звернутись з клопотанням (заявою) до однієї з таких організацій:

  • місцевої (сільської, міської) ради, якщо земельна ділянка знаходиться в межах населеного пункту;
  • районної державної адміністрації, якщо земельна ділянка знаходиться поза межами населеного пункту;
  • обласного управління Держгеокадастру, якщо земельна ділянка поза межами населеного пункту та відноситься до категорії земель сільськогосподарського призначення.

Одна з вказаних вище організацій зобов'язана розглянути заяву та прийняти рішення про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки. При цьому, до заяви необхідно також додати:

  • викопіювання із затвердженого генерального плану населеного пункту або детального плану території (є загальнодоступним та надається відповідною місцевою радою на запит заінтересованих осіб). Примітка: з 16.10.2013 р. є необов'язковим для територій щодо яких не розроблено таких планів;
  • копію паспорту;
  • копію ідентифікаційного номера.

За наступним посиланням ви можете переглянути орієнтовний текст готового рішення про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки.

2 крок. Виготовлення та погодження проекту відведення земельної ділянки

Після отримання рішення (наказу, розпорядження) з дозволом на виготовлення проекту відведення земельної ділянки, Вам необхідно звернутись до відповідної землевпорядної організації, в штаті якої працюють сертифіковані інженери-землевпорядники, інженери-геодезисти з метою розробки та організації погодження проекту землеустрою. Розроблений землевпорядниками проект землеустрою підлягає погодженню в наступних організаціях:

  • місцеве управління Держгеокадастру;
  • місцевий відділ архітектури та містобудування;
  • інші організації (органи лісгоспу, водгоспу, охорони культурної спадщини, екології і т.і.) в окремих індивідуальних випадках.

3 крок. Реєстрація земельної ділянки в кадастрі (ДЗК)

З 01 січня 2013 р. державні акти про право власності на земельну ділянку більше не видаються. З набранням чинності Законом України «Про державний земельний кадастр» тепер реєстрація права власності на земельну ділянку проходить в два етапи:

  • реєстрація безпосередньо земельної ділянки в Державному земельному кадастрі (ДЗК);
  • реєстрація права власності на земельну ділянку у районній (міській) реєстраційній службі Укрдержреєстру.

Для реєстрації земельної ділянки в земельному кадастрі (ДЗК), власник або його представник (наприклад, землевпорядна організація) подає місцевому державному кадастровому реєстратору (місцеве управління Держгеокадастру) наступні документи:

  • заяву встановленого зразка;
  • погоджений та затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
  • спеціальний електронний обмінний файл (XML-файл);
  • квитанцію про оплату послуг реєстратора (65 грн.). Примітка: З 03.07.2014 р. оплату за реєстрацію земельної ділянки в ДЗК скасовано.

В результаті реєстрації земельної ділянки у ДЗК, державний кадастровий реєстратор присвоює земельній ділянці кадастровий номер. Після отримання кадастрового номера необхідно отримати відповідний витяг із кадастру (ДЗК), який в подальшому буде підставою для реєстрації права власності на земельну ділянку.

4 крок. Затвердження проекту відведення земельної ділянки

Після отримання позитивних висновків щодо проекту відведення земельної ділянки від вищевказаних установ та організацій, необхідно звернутись до тієї ж місцевої ради (райдержадміністрації, обласного управління Держгеокадастру), яка надавала дозвіл на розробку проекту землеустрою та отримати рішення про затвердження проекту землеустрою. Вказана рада (інший орган) зобов’язана протягом 14 днів, після подання погодженого проекту землеустрою, прийняти рішення про його затвердження. За наступним посиланням, Ви можете переглянути приблизний текст рішення про затвердження проекту відведення земельної ділянки.

5 крок. Реєстрація права власності на земельну ділянку в реєстраційній службі Укрдержреєстру

Для отримання свідоцтва (витягу) про право власності на земельну ділянку Вам необхідно звернутись в реєстраційну службу за місцезнаходженням земельної ділянки та подати наступний пакет документів:

  • оригінал рішення місцевої ради про затвердження проекту землеустрою;
  • оригінал витягу з ДЗК про реєстрацію земельної ділянки;
  • копія паспорту;
  • копія ідентифікаційного номеру;
  • квитанції про оплату послуг реєстрації.

В результаті реєстрації державним реєстратором права власності на земельну ділянку видається свідоцтво та витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Більш детально про реєстрацію земельної ділянки в органах Мінюсту читайте в статті Реєстрація права на земельну ділянку в Укрдержреєстрі. Порядок 2017 р.

Пропозиції щодо проекту землеустрою від нашої компанії

Наша компанія має великий досвід, технічні можливості та відповідних спеціалістів для розробки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність або в оренду. Ми маємо можливість виконувати повний комплекс робіт "під ключ".

Починаючи з розробки проекту землеустрою, закінчуючи його погодженням, отриманням витягу з ДЗК та свідоцтва (витягу) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Проект відведення
земельної ділянки
Поділ земельної ділянки.

Поділити земельну ділянку – це питання виникає досить часто в житті та потребує певної обізнаності щодо порядку поділу земельної ділянки, визначеного чинним законодавством, та деякого практичного досвіду.

Документи та дії, необхідні для поділу земельної ділянки

Перш за все, необхідно зазначити, що підставою для поділу земельної ділянки є засвідчена нотаріально заява власника земельної ділянки та розроблена землевпорядною організацією технічна документація на поділ земельної ділянки. Дивіться зразок нотаріальної заяви на поділ земельної ділянки.

Крім нотаріальної заяви на поділ земельної ділянки, землевпорядній організації також треба надати:

  • засвідчену нотаріально копію правовстановлюючого документу на земельну ділянку (держакт, договір купівлі-продажу, дарування, міни, тощо);
  • копії ідентифікаційних даних власника (паспорт, ідентифікаційний номер).

Треба розуміти, що якщо власників земельної ділянки декілька (спільна часткова власність між співвласниками), то в такому випадку укладається нотаріальний договір на поділ земельної ділянки між співвласниками.

Також треба розуміти, що цільове призначення земельних ділянок, утворених в результаті поділу первісної земельної ділянки, не може змінитись, а залишається таким, як і в первісної земельної ділянки (до поділу). Про зміну цільового призначення земельної ділянки читайте більш детально в нашій статті Порядок зміни цільового призначення земельної ділянки.

Якщо ділянка ділиться особливим чином, не окремими рівними частинами, або на земельній ділянці є забудова, то в цьому випадку необхідна також кадастрова зйомка земельної ділянки.

Реєстрація технічної документації на поділ земельної ділянки в ДЗК та витяг з кадастру 

Розроблена землевпорядною організацією технічна документація на поділ земельної ділянки подається на розгляд місцевого управління Держгеокадастру (за місцезнаходженням земельної ділянки), яке реєструє новоутворені в результаті поділу земельні ділянки в Державному земельному кадастрі України. Після реєстрації нових ділянок в ДЗК, державний кадастровий реєстратор (працює при місцевому управлінні Держгеокадастру) видає витяги з кадастру (ДЗК) на підтвердження проведених змін.

Кожній земельній ділянці, що утворилась в результаті поділу, присвоюється новий кадастровий номер, який буде зазначено у відповідному витягу з кадастру. Окремо дивіться Витяг з кадастру (ДЗК) в якості зразка.

Реєстрація права власності на земельні ділянки, утворені в результаті поділу

Після отримання витягів з кадастру на земельні ділянки, що утворились в результаті поділу, необхідно звернутись до центру надання адміністративних послуг чи нотаріуса з метою реєстрації права власності окремо на кожну новоутворену в результаті поділу земельну ділянку. Для більш детального розуміння порядку реєстрації речового права на земельну ділянку читайте нашу статтю Порядок реєстрації права на земельну ділянку в Укрдержреєстрі.

Пару слів щодо об’єднання земельних ділянок

Порядок об’єднання земельних ділянок істотно не відрізняється від порядку поділу земельної ділянки, здійснюється на тих же підставах, але на практиці зустрічається значно рідше. Саме тому ми не приділили уваги такому виду землевпорядних робіт в цій статті.

Поділ земельної ділянки
Зміна цільового призначення земельної ділянки.

З 2013 р. істотно змінився порядок зміни цільового призначення земельної ділянки, який залишається актуальним також і в 2017 році. В цій статті ми розглянемо найбільш поширений випадок зміни цільового призначення земельної ділянки з особистого селянського господарства (ОСГ) на цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

В 2013 р. набули чинності Закон України «Про державний земельний кадастр» та положення Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо заборони зміни цільового призначення земельної ділянки у випадку її невідповідності детальному плану території та/або плану зонування території.

В березні 2013 р. втратила чинність Постанова Кабінету міністрів, якою було раніше затверджено Порядок зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб.

Загалом, порядок зміни цільового призначення земельної ділянки схожий на порядок відведення земельної ділянки у власність із земель державної або комунальної власності, проте має певні свої особливості.

Отже покроковий порядок зміни цільового призначення з ОСГ на забудову буде виглядати наступним чином.

Крок 1. Оформлення заяви власника на зміну цільового призначення

До 2013 р. дозвіл на зміну цільового призначення надавали органи місцевого самоврядування (селищні, сільські, міські ради народних депутатів), шляхом прийняття рішень на сесійних засіданнях. З 2013 р. дозвіл на зміну цільового призначення земельної ділянки вже не потрібен. Для першого кроку необхідна нотаріально засвідчена заява на зміну цільового призначення земельної ділянки, підписана власником. Саме ця заява і буде підставою для розробки проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення землі на наступному кроці.

Крок 2. Розробка та погодження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки з ОСГ на забудову

Для розробки проекту землеустрою про зміну цільового призначення необхідно звернутися в землевпорядну організацію, яка має у своєму штаті сертифікованих інженерів-землевпорядників, та укласти відповідний договір на розробку землевпорядної документації (проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки).

Розробка проекту з усіма погодженнями займає в середньому від 1-го до декількох місяців часу, протягом яких необхідно отримати додаткові вихідні дані, розробити документацію (скласти картографічні матеріали, креслення та ін.)

Розроблений проект зміни цільового призначення необхідно погодити в наступних організаціях:

  • місцеве управління Держгеокадастру;
  • місцевий відділ архітектури та містобудування;
  • інші організації (органи лісгоспу, водгоспу, охорони культурної спадщини, екології тощо) в окремих індивідуальних випадках.

Щодо детального плану території

Необхідно також розуміти, що наявність затвердженого плану зонування території або детального плану території є обов'язковою в ході погодження проекту зміни цільового призначення.

З'ясувати, чи було затверджено такі документи щодо вашої місцевості, можна в міськраді (сільраді, селищній раді), якщо земельна ділянка знаходиться в межах населеного пункту. Якщо ділянка знаходиться за межами населеного пункту, питанням затвердження вказаних документів займається місцева райдержадмінінстрація.

Якщо детальний план території не розроблявся раніше, його розробку можна замовити окремо. Вимоги щодо обов'язкової наявності плану зонування або детального плану території встановлені ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

В цілому отримання висновків про погодження проекту землеустрою, як правило, займає значну частину часу.

Крок 3. Затвердження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки

Після отримання позитивних висновків за результатами погодження, проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки передається на затвердження до органу місцевого самоврядування (селищної, сільської, міської ради народних депутатів). Орган місцевого самоврядування на черговій сесії приймає рішення про затвердження чи щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою. Відмова у затверджені проекту землеустрою може бути оскаржена в судовому порядку. Дивіться зразок рішення про затвердження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки.

Тут варто також вказати, що затвердження проекту по земельній ділянці, яка знаходитися за межами населеного пункту, здійснюється районною державною адміністрацією, а не місцевою радою, в формі розпорядження про затвердження проекту зміни цільового призначення земельної ділянки

Крок 4. Отримання витягу з кадастру (ДЗК) зі зміненим цільовим призначенням

Після затвердження, подаємо проект щодо зміни цільового призначення земельної ділянки державному кадастровому реєстратору до місцевого управління Держгеокадастру з метою внесення відомостей про зміну цільового призначення до Державного земельного кадастру (ДЗК).

Додатково до проекту землеустрою необхідно надати державному кадастровому реєстратору обмінний файл у форматі XML, який містить певний перелік даних, що спрощують реєстратору внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру.

Плату за внесення до земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки з середини 2014 р. скасовано.

Дивіться зразок витягу з кадастру.

Крок 5. Отримання свідоцтва про право власності на земельну ділянку зі зміненим цільовим призначенням

Після отримання рішення про затвердження проекту зміни цільового призначення, звертаємось до місцевого управління Держреєстраційної служби з метою реєстрації права власності на земельну ділянку зі зміненим цільовим призначенням. Протягом 14 днів після подання певного пакету документів реєстратор (вже не кадастровий) зобов’язаний видати відповідне свідоцтво про право власності на земельну ділянку зі зміненим цільовим призначенням.

Додатково дивіться нашу статтю про Порядок реєстрації права власності на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Зміна цільового
призначення
Витяг з кадастру (ДЗК)

Витяг з кадастру (ДЗК) – це документ, що підтверджує внесення даних земельної ділянки до державного земельного кадастру. Витяг з кадастру – це також одна з форм надання державним кадастровим реєстратором відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

На практиці громадяни та організації найчастіше отримують витяг з кадастру у двох випадках:

  • при реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, в т.ч. під час присвоєння кадастрового номеру;
  • при вчиненні будь-яких операцій із земельною ділянкою (купівля-продаж, дарування, обмін, оренда, спадкування, тощо).

1. Витяг з кадастру при реєстрації ділянки

Перший випадок часто актуальний для власників земельних ділянок, які мають на руках державний акт про право власності на земельну ділянку та, при цьому, не внесені до Національної кадастрової системи. Отже, власник земельної ділянки, маючи на руках державний акт, подає державному кадастровому реєстратору за місцезнаходженням земельної ділянки пакет документів з метою внесення до кадастру інформації про земельну ділянку. З відомостями, які вносяться до кадастру та відображаються у витягу можна ознайомитись на сторінці Зразок витягу з кадастру (ДЗК). На підтвердження внесеної інформації, реєстратор видає замовнику витяг про реєстрацію земельної ділянки в кадастрі.

Винятком, при цьому, є ситуація з держактом червоного кольору, що видавався до 2004 р. та який не містить кадастровий номер. Для того, щоб внести земельну ділянку до кадастру за таким держактом, необхідно додатково розробити технічну документацію про встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та організувати присвоєння кадастрового номеру, яке здійснюється державним кадастровим реєстратором. Тобто до процедури додається ще декілька кроків.

Як у видадку відсутності ділянки в НКС, так і у випадку старого держакту, після отримання витягу з кадастру про реєстрацію земельної ділянки, необхідно додатково звернутись до місцевої реєстраційної служби з метою реєстрації права (власності, оренди) на земельну ділянку. Тільки після всіх вказаних вище дій земельну ділянку можливо буде продати, обміняти, подарувати тощо.

Враховуючи тенденцію щодо законодавчого ускладнення процедури оформлення земельних ділянок в Україні, радимо Вам не відкладати питання реєстрації ділянки в кадастрі.

2. Витяг з кадастру для нотаріуса

Другий випадок, коли витяг з кадастру потрібен для проведення будь-яких операцій із земельною ділянкою (купівля-продаж, дарування, обмін тощо). Як правило, про необхідність отримання такого витягу ми дізнаємося він нотаріуса, коли маємо намір укласти та посвідчити нотаріально будь-яку угоду щодо земельної ділянки. Такий витяг з кадастру, крім відомостей про реєстрацію земельної ділянки, містить також дані нормативно-грошової оцінки та дані щодо обмежень у використанні земельної ділянки. Раніше, такі відомості нотаріусу необхідно було надати в формі окремих довідок. Зараз вся інформація про земельну ділянку міститься в одному документі (витяг з кадастру).

Головне те, що отримати витяг з кадастру в другому випадку можна тільки тоді, коли проведена реєстрація права на земельну ділянку в реєстраційній службі (Укрдержреєстр), про яку ми згадували вище за текстом.

Нормативно порядок видачі витягу з кадастру регулюється положеннями Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою № 1051 від 17.10.2012 р. Кабінету міністрів України.

Витяг з кадастру – остаточний документ, який Ви отримуєте від місцевого Управління Держземагентства (Держгеокадастру).

Порядок отримання витягу з кадастру самостійно

З середини 2015 р. в Україні запроваджено нову можливість щодо замовлення витягу з кадастру онлайн з оплатою послуги банківською карткою. Щоб замовити витяг з ДЗК онлайн, перейдіть на сайт Публічної кадастрової карти та знайдіть свою ділянку за 19-тизначним кадастровим номером.

Отримати витяг самостійно можна звернувшись до управління Держземагентства (Держгеокадастру) за місцезнаходженням земельної ділянки. При цьому, вказаному органу необхідно надати певний перелік документів для отримання витягу з кадастру (ДЗК), а саме:

  • заява встановленої форми (складається на місці в місцевому управлінні Держземагентства/Держгеокадастру);
  • державний акт про право власності на земельну ділянку (оригінал та копія);
  • паспорт власника земельної ділянки, або представника (оригінал та копія);
  • іденкод власника земельної ділянки, або представника (оригінал та копія);
  • XML-файл. Електронний документ з даними про земельну ділянку, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру (розробляється землевпорядною організацією та подається на оптичному диску, у випадку відсутності інформації про земельну ділянку в Публічній кадастровій карті);
  • запит нотаріуса (у випадку оформлення права на спадщину);
  • технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), зокрема, у випадку виявлення накладки з іншою земельною ділянкою;
  • документ про оплату послуг за надання витягу з кадастру (квитанція про оплату 53 грн.);
  • документ, що підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви представником). Оригінал, або нотаріально завірена копія довіреності.

Відповідно до порядку ведення ДЗК, витяг з кадастру видається у день звернення заявником, проте на практиці це положення працює не завжди.

За загальним правилом, строк дії витягу з кадастру - 3 місяці. Виключення встановлено для витягів, які видаються спадкоємцям та при реєстрації земельної ділянки в кадастрі - вони є безстроковими. Проте, речове право (право власності) на земельну ділянку має бути зареєстроване протягом одного року, з дня отримання витягу з кадастру про реєстрацію земельної ділянки в кадастрі.

Отримати витяг з кадастру можна також звернувшись до спеціалістів нашої компанії

Наша компанія має великий досвід, технічні можливості та відповідних спеціалістів для виконання будь-яких землевпорядних робіт, в т.ч. в ході отримання витягу з кадастру (ДЗК) при реєстрації земельної ділянки, а також витягу з ДЗК для нотаріуса.

Витяг з кадастру (ДЗК)
Топографічна зйомка земельної ділянки

Топографічна зйомка - це один з видів геодезичних вишукувань, результатом яких є складання плану місцевості, топографічної карти. Під час наземної топографічної зйомки інженер-геодезист проводить вимірювання висот, відстаней, поворотних кутів тощо. Топографічна зйомка також може здійснюватись за допомогою літальних апаратів, які знімають поверхню землі - космічна, аерофотозйомка.

Топографічна зйомка може виконуватись в різних масштабах, однак найбільш поширеним є зйомка у масштабі 1:500. Такий масштаб часто використовують при проектуванні, реконструкції, розробці генеральних планів та в інших випадках. В масштабі 1:500 є можливим визначення інженерних комунікацій та погодження їх з відповідними експлуатуючими організаціями.

Топографічна зйомка проходить в декілька стадій:

  • стадія польових робіт;
  • стадія камеральних робіт;
  • складання технічного звіту.

На стадії польових робіт здійснюється дослідження місцевості, зйомка місцевості за допомогою електронного тахеометра, визначення та обстеження підземних комунікацій, результати зйомки привязуються до пунктів Державної геодезичної мережі України.

В ході камеральних робіт інженер-землевпорядник використовує отримані геодезистами результати для розробки плану з нанесенням на план всіх, визначених в ході топографічної зйомки об'єктів земельної ділянки.

Складання технічного звіту є завершальною стадією топографо-геодезичних робіт. Тут треба зазначити лише те, що такий звіт потрібен органам містобудування та архітектури. Після погодження органами містобудування та архітектури результатів топографічної зйомки, остання може використовуватись для розробки проектів будівництва.

Пропозиції щодо топографічної зйомки земельної ділянки від нашої компанії

Інженери-геодезисти нашої компанії виконують роботи з топографічної зйомки земельної ділянки якісно та швидко.

Топографічна зйомка
Кадастрова зйомка земельної ділянки

Кадастрова зйомка полягає у визначені щодо земельної ділянки координат, точок поворотних кутів, обмежень, меж сусідніх земельних ділянок та інших даних. Дані кадастрової зйомки є однією з основ для складання кадастрового плану земельної ділянки під час розробки будь-якого виду землевпорядної документації, будь-то проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зміна цільового призначення землі, проект сівозміни, робочий проект щодо зняття, переміщення та складування родючого шару ґрунту чи технічна документація щодо встановлення меж земельної ділянки.

Виконання кадастрової зйомки здійснюється сертифікованим інженером-геодезистом з використанням спеціальних приладів (тахеометр, RTK GNSS-системи). Дані кадастрової зйомки мають бути обов'язково прив'язані до пунктів Державної геодезичної мережі України. В ході кадастрової зйомки вимірювальний прилад зберігає дані, які в подальшому використовуються землевпорядником під час розробки землевпорядної документації.

Кадастрова зйомка
 
Технічна документація щодо встановлення меж земельної ділянки

Технічна документація щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - це одна з видів землевпорядної документації про яку згадується, зокрема в Земельному кодексі України, Законах України «Про землеустрій», «Про державний земельний кадастр» та інших нормативно-правових актах. Розроблена технічна документація щодо встановлення меж також є одним з документів, який дає можливість отримати витяг із Державного земельного кадастру (витяг з ДЗК). Про порядок та умови отримання витягу з кадастру читайте більш детально на сторінці Порядок отримання витягу з кадастру.

Основною метою виготовлення технічної документації по встановленню меж, як видно з її назви, є визначення на місцевості меж (іншими словами кордонів) земельної ділянки. Точне визначення меж важливе, серед іншого, для правильного встановлення огорожі земельної ділянки.

На підставі даних кадастрової зйомки, інженер-землевпорядник, під час розробки такої технічної документації, складає кадастровий план земельної ділянки з відповідними координатами поворотних точок, визначенням складу угідь, власників суміжних земельних ділянок, відомостей про обмеження у використанні земельної ділянки, тощо.

Крім безпосередньо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки, технічна документація також обов'язково складається у наступних випадках:

  • внесення до державного земельного кадастру даних про ділянки, право власності щодо яких виникло до 2004 р. (є Державний акт), але які не мають кадастрових номерів. Саме для присвоєння кадастрового номеру і потрібно розробляти технічну документацію щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі;
  • у випадку наявності присвоєного раніше кадастрового номеру, але за відсутності даних щодо земельної ділянки у Державному земельному кадастрі;
  • присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці щодо якої не зареєстровано право власності, але на якій є будівлі та інші об'єкти нерухомості, право власності на які зареєстровано у встановленому порядку. В цьому випадку також необхідно мати дозвіл місцевої ради на розробку технічної документації;
  • для виправлення недоліків (технічних помилок) щодо невірно визначених меж та інших технічних даних щодо земельної ділянки.

Вказані вище випадки необхідності складання технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки сформувалися здебільшого після набрання чинності з 2013 р. Законом України «Про державний земельний кадастр» та покликані вирішувати питання наповнення Державного земельного кадастру інформацією про земельні ділянки. Також, як вже зазначалося, розробка технічної документації необхідна для отримання витягу із Державного земельного кадастру (витяг з ДЗК).

Перевірити наявність своєї земельної ділянки в Національній кадастровій системі можливо на сторінці Публічна кадастрова карта України.

Розробка технічної документації
на землю
Дозвіл на зняття родючого шару ґрунту.

Щоб отримати дозвіл на зняття родючого шару ґрунту необхідно обов’язково розробити робочий проект землеустрою щодо зняття, перенесення та тимчасового зберігання родючого шару ґрунту земельної ділянки, який за своїм призначенням є головною складовою природозахисних заходів, направлених на охорону родючості ґрунтів та їх ефективне використання.

Охорона родючості ґрунтів є логічним продовженням політики держави у земельних правовідносинах, яка чітко визначила в конституційних положеннях, що основним багатством нашої держави є земля, щодо якої діє режим особливої охорони. Зважаючи на особливе ставлення нашої держави до земельних правовідносин, а також цінність сільськогосподарських земель як таких, зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки дозволяється виключно у тому випадку, коли отримано дозвіл на зняття родючого шару ґрунту.

Найчастіше дозвіл на зняття родючого шару ґрунту необхідний у зв'язку зі здійсненням будівельних, гірничодобувних, геологорозвідувальних та деяких інших робіт.

Статтею 168 Земельного кодексу України та статтями 48, 52 Закону України «Про охорону земель» передбачено, що якщо діяльність призводить до порушення ґрунту на поверхні ділянки, власник земельної ділянки та землекористувач повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності. Реалізація таких заходів можлива за умови отримання спеціального дозволу у відповідному територіальному органі Державної інспекції сільського господарства України.

Зняття та перенесення ґрунтового покриву власником або землекористувачем без отримання дозволу, так само, як і порушення порядку зняття, використання та збереження родючого шару ґрунту, не зважаючи на обсяг заподіяної земельній ділянці шкоди, тягне відповідну адміністративну відповідальність.

Проте більш значною обставиною, яка надає певну мотивацію для отримання дозволу, є обов'язок порушника відшкодувати шкоду, яка заподіяна земельній ділянці, в повному обсязі.

Враховуючи внесені у 2015 році зміни до профільного законодавства, робочий проект землеустрою відтепер розробляється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Розроблений робочий проект землеустрою в подальшому підлягає погодженню місцевими органами земельних ресурсів та екології. Додатково, робочий проект погоджується також місцевим органом архітектури у випадку, якщо на земельній ділянці планується будівництво.

Дозвіл видається місцевою сільгоспінспекцією після погодження проекту та отримання позитивного висновку сільгоспінспекції на проект землеустрою щодо зняття родючого шару ґрунту, який має містити відомості про зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель. За наступним посиланням дивіться дозвіл на зняття родючого шару ґрунту в якості зразку.

Пропозиції щодо отримання дозволу на зняття родючого шару грунту від нашої компанії

Наша компанія виконує роботи по розробці вказаних робочих проектів землеустрою щодо зняття родючого шару ґрунту у відповідності з діючими методичними вказівками щодо рекультивації земель, з дотриманням норм і правил по будівництву, а також інших вимог, що відносяться до компетенції органів державного нагляду. Крім того, ми маємо можливість забезпечити гарантований супровід проекту щодо зняття родючого шару ґрунту в ході отримання дозволу на зняття родючого шару ґрунту у Держінспекції сільського господарства.

Послуга нашої компанії щодо розробки проекту землеустрою щодо зняття родючого шару ґрунту надається по всій Україні, не залежно від місцезнаходження земельної ділянки.

Приблизний перелік вихідних даних, необхідних для того, щоб розробити робочий проект землеустрою на зняття родючого шару ґрунту та отримати дозвіл сільгоспінспекції:

  • копія правовстановлюючого документу на земельну ділянку;
  • рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку робочого проекту землеустрою;
  • копія договору на виконання земляних робіт та довідка про наявність машин і механізмів;
  • копії установчих документів суб’єкта господарювання-виконавця робіт по зняттю та переміщенню ґрунту;
  • відомості про подальше використання ґрунтового покриву;
  • копія агрохімічного паспорту земельної ділянки;
  • матеріали ґрунтових обстежень земельної ділянки;
  • кадастровий план земельної ділянки;
  • картосхема розташування земельної ділянки;
  • топографічний план земельної ділянки;
  • генеральний план будівництва;
  • зобов’язання організації на зберігання ґрунту;
  • копія наказу про призначення особи, відповідальної за зняття та перенесення ґрунту;
  • заявка на розробку робочого проекту землеустрою;
  • завдання на розробку проекту землеустрою;
  • технічні умови земельної ділянки.
Дозвіл на зняття
родючого шару грунту
Проект сівозміни. Еколого-економічне обґрунтування сівозміни.

Головною метою проекту еколого-економічного обґрунтування сівозміни (проект сівозміни) є збереження родючості ґрунтів, що призначені для вирощування сільськогосподарських культур. З недавніх часів наша держава почала замислюватись над збереженням та підвищенням родючості ґрунтів, в тому числі і шляхом впровадження обов’язкових до виконання норм, які зобов’язують українських фермерів використовувати землю у відповідності із проектами сівозміни, які пройшли державну експертизу землевпорядної документації, погоджені та затверджені у встановленому порядку.

Сівозмінами вважають науково-обґрунтовану  організацію чергування культур сільського господарства у просторі та часі, основою якої є особливість біологічної взаємодії  таких культур та їх впливу на продуктивність ґрунтів.

Головною сутністю проекту сівозміни є визначення періодичності зміни сільськогосподарських культур на одному полі враховуючи наступні вимоги:

  • для соняшника – не менше ніж через 7 років;
  • для кукурудзи в сівозміні або на тимчасово виведеному із сівозміни полі – протягом 2-3 років поспіль;
  • для пшениці озимої, картоплі, проса – не менше ніж через 2 роки;
  • для льону – не менше ніж через 5 років;
  • для озимих жита і ячменю, ячменю ярого, вівса, гречки – не менше ніж через 1 рік;
  • для люпину, капусти – не менше ніж через 6 років;
  • для багаторічних бобових трав, зернобобових культур (крім люпину), буряку цукрового і кормового, ріпаку озимого і ярого – не менше ніж через 3 роки;
  • для лікарських рослин (залежно від біологічних властивостей) – 1-10 років.

Істотною складовою проекту сівозмін є технічне завдання замовника на розробку проекту сівозміни, яке виступає в якості відправної точки в роботі землевпорядників та включає наступну важливу інформацію:

  • спеціалізація господарства для якого розробляється проект сівозміни;
  • вихідні умови на проектування для визначення екологічних та економічних умов, вимог щодо формування інженерної та соціальної інфраструктури.

Загалом проект сівозміни складається з наступних, законодавчо визнаних обов’язковими, розділів:

  • завдання на розроблення проекту землеустрою;
  • пояснювальна записка з даними про об'єкт землеустрою, виконавця та описом робіт, проектними рішеннями щодо організації полів сівозміни, упорядкуванням угідь та заходів з охорони земель, планом переходу до сівозміни;
  • текстові матеріали, які зокрема включають рішення компетентних органів, матеріали геодезичних та землевпорядних вишукувань, дані ґрунтових обстежень, польові агрохімічні паспорти, правовстановлюючі документи на землю, дані щодо історії посівів за останні 5 років;
  • графічні матеріали, які складаються з плану землекористування, схеми попередників культур, планування рельєфу та груп ґрунтів, плану організації землеволодінь (розташування угідь, виробничих будівель, об’єктів інфраструктури), схеми організації території та іншого.

Після розробки проекту сівозмін, він підлягає погодженню в районній держадміністрації або місцевій раді. Далі проект сівозміни проходить державну експертизу землевпорядної документації. Після успішного проходження експертизи, проект підлягає затвердженню замовником. Далі залишається тільки впроваджувати положення проекту на практиці під час ведення господарства.

Слід зауважити, що за відсутність проекту сівозміни або за ведення господарювання не у відповідності про проекту сівозміни для керівників сільськогосподарських підприємств та підприємців чинним законодавством передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу – від 5100-8500 грн. Вказана адміністративно-правова відповідальність стосується тільки тих суб’єктів господарювання, які обробляють більше 100 га площі полів.

Основні нормативно-правові джерела для проекту сівозміни:

  • Земельний кодекс України;
  • Закон України «Про землеустрій»;
  • Закон України «Про оренду землі»;
  • Закон України «Про державний земельний кадастр»;
  • Закон України «Про охорону земель»;
  • Постанова Кабінету міністрів України № 1134 від 02.11.2011 р. «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь»;
  • Постанова Кабінету міністрів України № 164 від 11 лютого 2010 р. «Про затвердження нормативів оптимального співвідношення культур у сівозмінах в різних природно-сільськогосподарських регіонах».
Проект сівозміни
Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки

Нормативно-грошова оцінка - це одна з кількох видів оцінок, передбачених Законом України "Про оцінку земель", основою розрахунку якої є рентний дохід від використання земельної ділянки протягом певного періоду часу. Законодавчо поняття нормативно-грошової оцінки визначено також в ст.1 Закону України "Про оцінку земель".

В основі нормативно-грошової оцінки земельної ділянки – рентний дохід.  Для спрощеного розуміння, рентний дохід - це по суті ті гроші, які можна виручити від найбільш ефективного використання земельної ділянки за цільовим призначенням.

Для земельної ділянки сільгосппризначення за межами населеного пункту цей дохід буде визначатись в результаті продажу зерна, вирощеного на земельній ділянці за певний проміжок часу. При цьому, якщо ділянка належить приватній особі, також враховується якість ґрунту, який покриває таку земельну ділянку.

В межах населеного пункту нормативно-грошова оцінка земельної ділянки розраховується на 1 кв. м. Розрахунок залежить від багатьох факторів серед яких:

  • функціональне використання земельної ділянки;
  • місцезнаходження земельної ділянки;
  • якість ґрунту;
  • екологічна ситуація;
  • інші фактори.

Кожного року нормативно-грошова оцінка підлягає обов'язковій індексації з урахуванням показників інфляції минулого року. Відповідальним за індексацію нормативно-грошової оцінки є Держземагентство (Держгеокадастр) України та його місцеві підрозділи, які мають проіндексувати нормативно-грошову оцінку для надання заінтересованим особам (податкова, громадяни, організації) до 15-го січня кожного року. 

Для чого необхідна нормативно-грошова оцінка?

Нормативно-грошова оцінка зазвичай необхідна в наступних випадках:

  • для розрахунку земельного податку;
  • для розрахунку розміру орендної плати при оренді земельної ділянки;
  • для розрахунку втрат лісогосподарського та сільськогосподарського виробництва;
  • для розрахунку оплати державного мита під час оформлення договорів купівлі-продажу, міни, дарування земельної ділянки;
  • при спадкуванні земельної ділянки.

У вказаних вище випадках необхідно отримати витяг про нормативно-грошову оцінкуземельної ділянки. Крім того, під час нотаріального оформлення договору, нотаріус також вимагає витяг з кадастру (ДЗК).

Порядок отримання витягу про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки

З жовтня 2015 р. запроваджено можливість щодо замовлення витягу про нормативно-грошову оцінку в режимі онлайн. Щоб замовити витяг про НГО онлайн, перейдіть на сайт Публічної кадастрової карти та знайдіть свою ділянку за 19-тизначним кадастровим номером.

Якщо з якихось причин ви не маєте можливості замовити витяг про НГО через Інтернет, нижче приведено порядок отримання витягу в традиційний спосіб, подавши пакет документів до центру надання адміністративних послуг вашого району.

Для отримання довідки (витягу) про нормативно-грошову оцінку необхідно звернутись в місцевий центр надання адміністративних послуг (дозвільний центр). Якщо в вашій місцевості такий не створено, то звернутись треба безпосередньо до місцевого управління Держземагентства (Держгеокадастру) та надати наступний перелік документів:

Для фізичної особи:

  • заява про видачу довідки (витягу) про нормативно-грошову оцінку для фізичної особи;
  • копія держакту про право власності на земельну ділянку;
  • копія паспорту;
  • копія ідентифікаційного номеру;
  • копія проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (за наявності);
  • копія технічної документації на земельну ділянку (за наявності).

Для юридичної особи:

  • заява про видачу довідки (витягу) про нормативно-грошову оцінку для юридичної особи;
  • копія довідки з ЄДРПОУ;
  • копія держакту чи договору оренди земельної ділянки;
  • копії документів про право власності на будівлі, розміщені на земельній ділянці (свідоцтво, довідка з БТІ, витяг з реєстру речових прав, тощо);
  • копія дозволу на проведення робіт по будівництву (якщо такі проводяться);
  • інформація щодо поточних орендарів будівель (приміщень), яка зазначається в заяві;
  • копія статуту;
  • довіреність на представника.

Нормативно-правові акти

Пропозиції нашої компанії щодо отримання витягу про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки

Ми маємо можливість допомогти Вам в ході отримання витягу з нормативно-грошової оцінки земельною ділянки. Наші спеціалісти підготують необхідний пакет документів та отримають витяг про нормативно-грошову оцінку на Ваше ім'я.

Нормативно-грошова
оцінка
Винос меж земельної ділянки в натуру (на місцевість)

Винос меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) фактично означає фіксацію точок поворотних кутів ділянки на місцевості. Під час виносу меж, інженер-геодезист закріплює на земельній ділянці межові знаки встановленого зразка.

Межовий знак - це спеціальний знак, зразок якого затверджується уповноваженим органом державної влади у визначеному законодавством порядку та який фіксує місцезнаходження точок поворотних кутів меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Нормативно процедура виносу меж земельної ділянки регулюється Інструкцією про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, яка затверджена Наказом № 376 від 18.05.2010 р. Державного комітету України із земельних ресурсів.

На практиці інженер-геодезист закріплює поворотні точки підручними матеріалами власника/користувача земельної ділянки. Три види межових знаків, що передбачені вищевказаною Інструкцією на практиці не популярні, оскільки часто невиправдано підвищують вартість самої процедури виносу меж земельної ділянки.

Винос меж земельної ділянки проводиться вже після кадастрової зйомки, складання проекту землеустрою чи технічної документації на земельну ділянку та після реєстрації земельної ділянки в державному земельному кадастрі. Для виносу меж необхідно, що б земельна ділянка вже була зареєстрована в кадастрі, оскільки сама процедура закріплення меж за своєю суттю є перенесенням координат поворотних точок ділянки з кадастру на місцевість за допомогою спеціального обладнання.

Загальні випадки в яких виникає необхідність щодо виносу меж земельної ділянки в натуру:

  • втрата чи пошкодження раніше встановлених межових знаків;
  • проведення будівельних робіт на земельній ділянці (в т.ч. при встановлені огорожі земельної ділянки);
  • під час вирішення межових спорів з власниками сусідніх земельних ділянок;
  • буріння свердловин;
  • придбання земельної ділянки новим власником;
  • в інших випадках.

Порядок виконання робіт по виносу меж земельної ділянки

Після отримання вихідної інформації щодо земельної ділянки, інженер-геодезист виїжджає на адресу земельної ділянки та здійснює за допомогою спеціального обладнання (електронний тахеометр, RTK GPS приймач) та наявних координат ділянки визначення точок поворотних кутів.

Визначені поворотні точки фіксуються межовими знаками не рідше ніж через 200 метрів. При цьому відстань між межовими знаками не може бути меншою 1 (одного) метру. За клопотанням власника, межові знаки можуть не встановлюватись в тих місцях, де межі земельної ділянки співпадають з природними та штучними лінійними спорудами і рубежами (струмками, каналами, річками, шляхами, лісосмугами, шляховими спорудами, огорожами, фасадами будівель, парканами і т.і.).

Встановлення межових знаків на земельній ділянці проводиться інженером-геодезистом за участі власника ділянки та власників сусідніх земельних ділянок. В результаті закріплення земельної ділянки межовими знаками складається акт приймання-передачі межових знаків на зберігання, акт виносу меж земельної ділянки в натуру (на місцевість), оригінальні примірники яких видаються власнику. Акт відновлення меж земельної ділянки складається у випадку відновлення межових знаків, що встановлювались раніше, тобто при повторному виносі меж земельної ділянки.

Винос меж ділянки
в натуру

Юридична консультація з земельних питань

                               

                          

 

Фахівці ТОВ "Expert IN" готові запропонувати Вам ряд послуг у галузі земельного права, включаючи юридичні консультації із земельних питань.

Юридичні консультації в галузі земельного права допоможуть розкрити правову сторону операцій з такого виду власністю, як земля, допоможуть правильно оформити купівлю-продаж об'єктів нерухомості, укласти договір оренди на найбільш вигідних умовах, а також вирішити більш складні питання.

Ми пропонуємо Вам юридичні консультації по земельному праву в області:

  • землеустрою та державного земельного кадастру;
  • правовідносин земель сільськогосподарського призначення;
  • прав і обов'язків власників земельних ділянок;
  • захисту прав на землю та розгляд земельних спорів;
  • оформлення права власності на землю та багато іншого.

Новини

Нова методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення

З 1 березня 2017 року набула чинності нова Методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, розроблена Держгеокадастром та затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 № 831. Вона вводить абсолютно новий підхід до оцінювання ділянок (як сільськогосподарських угідь, так і несільськогосподарських угідь на землях сільськогосподарського призначення). Завдяки новій методиці суттєво спрощується процедура проведення даної грошової оцінки. […]

Побачити всі наші новини

Контакти

Головний офіс у Львові

79005, м.Львів, вул. Саксаганського, 3 оф.2

+38 (032) 247-24-50
+38 (067)-912-27-29

land@expert-in.com.ua

Головний офіс у Києві

02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, 19

+38 (044) 221-78-27

kiev@expert-in.com.ua

Ми в соцмережах

КОНТАКТИ РЕГІОНАЛЬНИХ ПІДРОЗДІЛІВ

Вінницька область

м. Вінниця, вул. Хмельницьке
             шосе, 2 (Будинок профспілок)

тел./факс: +38 (067) 591-83-54
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail: vinnytsya@expert-in.com.ua

Вінницька область
Вінницька область

м. Вінниця, вул. Хмельницьке
             шосе, 2 (Будинок профспілок)

тел./факс: +38 (067) 591-83-54
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail: vinnytsya@expert-in.com.ua

Закарпатська область

м. Ужгород, вул. Шахтарів, 5

тел./факс: +38 (096) 954-62-56

e-mail: uzhhorod@expert-in.com.ua

Закарпатська область
Закарпатська область

м. Ужгород, вул. Шахтарів, 5

тел./факс: +38 (096) 954-62-56

e-mail: uzhhorod@expert-in.com.ua

Кіровоградська область

м. Кропивницький , вул. Ушакова, 24/8

тел./факс: +38 (096) 954-62-56
             тел.: +38 (067) 374-18-60
e-mail: kirovohrad@expert-in.com.ua 

Кіровоградська область
Кіровоградська область

м. Кропивницький , вул. Ушакова, 24/8

тел./факс: +38 (096) 954-62-56
             тел.: +38 (067) 374-18-60
e-mail: kirovohrad@expert-in.com.ua 

Полтавська область

м. Полтава, вул. Пушкіна,133 оф.27

тел./факс: +38 (067) 374-18-60
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:        poltava@expert-in.com.ua

Полтавська область
Полтавська область

м. Полтава, вул. Пушкіна,133 оф.27

тел./факс: +38 (067) 374-18-60
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:        poltava@expert-in.com.ua

Харківська область

м. Харків, вул. Азовська,22 оф.11

тел./факс: +38 (050) 300-18-87
             тел.: +38 (067) 374-18-60


e-mail: kharkiv@expert-in.com.ua

Харківська область
Харківська область

м. Харків, вул. Азовська,22 оф.11

тел./факс: +38 (050) 300-18-87
             тел.: +38 (067) 374-18-60


e-mail: kharkiv@expert-in.com.ua

Чернівецька область

м. Чернівці, вул. Головна, 122/2 
             02002, м. Київ вул. 

тел./факс: +38 (067) 374-18-60

e-mail: chernivtsy@expert-in.com.ua

Чернівецька область
Чернівецька область

м. Чернівці, вул. Головна, 122/2 
             02002, м. Київ вул. 

тел./факс: +38 (067) 374-18-60

e-mail: chernivtsy@expert-in.com.ua

Волинська область

м.  Луцьк, вул. Рівненська, 76

тел./факс: +38 (098) 777-25-3
              тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:  volyn@expert-in.com.ua

Волинська область
Волинська область

м.  Луцьк, вул. Рівненська, 76

тел./факс: +38 (098) 777-25-3
              тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:  volyn@expert-in.com.ua

Запорізька область

м. Запоріжжя, вул. Патріотична, 64-Д 

тел./факс: +38 (096) 954-62-56
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:    zaporizhzhia@expert-in.com.ua 

Запорізька область
Запорізька область

м. Запоріжжя, вул. Патріотична, 64-Д 

тел./факс: +38 (096) 954-62-56
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:    zaporizhzhia@expert-in.com.ua 

Львівська область

м. Львів, вул. Саксаганського, 3 оф.2

тел./факс: +38 (032) 247-24-50
             тел.: +38 (067) 374-18-60


e-mail: lviv@expert-in.com.ua

Львівська область
Львівська область

м. Львів, вул. Саксаганського, 3 оф.2

тел./факс: +38 (032) 247-24-50
             тел.: +38 (067) 374-18-60


e-mail: lviv@expert-in.com.ua

Рівненська область

м. Рівне , вул. Соборна, 1 оф.211 

тел./факс: +38 (067) 912-27-29
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail: rivne@expert-in.com.ua

Рівненська область
Рівненська область

м. Рівне , вул. Соборна, 1 оф.211 

тел./факс: +38 (067) 912-27-29
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail: rivne@expert-in.com.ua

Херсонська область

м. Херсон, пр. 200-річчя Херсону,  12

тел./факс: +38 (066) 206-02-11
             тел.: +38 (067) 374-18-600

e-mail:   kherson@expert-in.com.ua 

Херсонська область
Херсонська область

м. Херсон, пр. 200-річчя Херсону,  12

тел./факс: +38 (066) 206-02-11
             тел.: +38 (067) 374-18-600

e-mail:   kherson@expert-in.com.ua 

Чернігівська область

м. Чернігів, вул. Короленка, 20 , оф.4

тел./факс: +38 (096) 660-65-60
             тел.: +38 (096) 954-62-56
e-mail:  chernihiv@expert-in.com.ua

Чернігівська область
Чернігівська область

м. Чернігів, вул. Короленка, 20 , оф.4

тел./факс: +38 (096) 660-65-60
             тел.: +38 (096) 954-62-56
e-mail:  chernihiv@expert-in.com.ua

Дніпропетровська область

м. Дніпропетровськ, вул. Ширшова,
            18 БЦ «ПРИЗМА»

тел./факс: +38 (067) 279-06-46
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:     dnipro@expert-in.com.ua 

Дніпропетровська область
Дніпропетровська область

м. Дніпропетровськ, вул. Ширшова,
            18 БЦ «ПРИЗМА»

тел./факс: +38 (067) 279-06-46
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:     dnipro@expert-in.com.ua 

Івано-Франківська область

Івано-Франківська область 
             м. Івано-Франківськ,
             вул. Тринітарська, 11 оф.11

тел./факс: +38 (067) 591-83-53

e-mail: frankivsk@expert-in.com.ua 

Івано-Франківська область
Івано-Франківська область

Івано-Франківська область 
             м. Івано-Франківськ,
             вул. Тринітарська, 11 оф.11

тел./факс: +38 (067) 591-83-53

e-mail: frankivsk@expert-in.com.ua 

Миколаївська область

м. Миколаїв, вул. Чигрина,3

тел./факс: +38 (066) 206-02-11
             тел.: +38 (067) 374-18-60
e-mail:      mykolaiv@expert-in.com.ua 

Миколаївська область
Миколаївська область

м. Миколаїв, вул. Чигрина,3

тел./факс: +38 (066) 206-02-11
             тел.: +38 (067) 374-18-60
e-mail:      mykolaiv@expert-in.com.ua 

Сумська область

м. Суми, вул. Марка Вовчка, 23, оф.17

тел./факс: +38 (093) 683-45-81
             тел.: +38 (067) 374-18-60


e-mail: sumy@expert-in.com.ua

Сумська область
Сумська область

м. Суми, вул. Марка Вовчка, 23, оф.17

тел./факс: +38 (093) 683-45-81
             тел.: +38 (067) 374-18-60


e-mail: sumy@expert-in.com.ua

Хмельницька область

м. Хмельницький, вул. Ювілейна, 26, оф. 30

тел./факс: +38 (067) 775-55-54
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:   khmelnitskiy@expert-in.com.ua 

Хмельницька область
Хмельницька область

м. Хмельницький, вул. Ювілейна, 26, оф. 30

тел./факс: +38 (067) 775-55-54
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:   khmelnitskiy@expert-in.com.ua 

Житомирська область

м.  Житомир, вул. Генерала Потапова 9/11

тел./факс: +38 (067) 419-91-88
            тел.: +38 (096) 954-62-56

e-mail:    zhytomyr@expert-in.com.ua

Житомирська область
Житомирська область

м.  Житомир, вул. Генерала Потапова 9/11

тел./факс: +38 (067) 419-91-88
            тел.: +38 (096) 954-62-56

e-mail:    zhytomyr@expert-in.com.ua

Київська область

02002, м. Київ вул. Євгена Сверстюка, 19

тел./факс: +38 (044) 221-78-27
             тел: +38 (067) 249-04-08
             тел: +38 (067) 374-18-60
e-mail: kiev@expert-in.com.ua
             e-mail: a.kosianchuk@expert-in.com.ua

Київська область
Київська область

02002, м. Київ вул. Євгена Сверстюка, 19

тел./факс: +38 (044) 221-78-27
             тел: +38 (067) 249-04-08
             тел: +38 (067) 374-18-60
e-mail: kiev@expert-in.com.ua
             e-mail: a.kosianchuk@expert-in.com.ua

Одеська область

м. Одеса, вул. Академіка
             Корольова, 79. оф.61 

тел./факс: +38 (050) 101-64-12
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:  odesa@expert-in.com.ua

Одеська область
Одеська область

м. Одеса, вул. Академіка
             Корольова, 79. оф.61 

тел./факс: +38 (050) 101-64-12
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail:  odesa@expert-in.com.ua

Тернопільська область

м.  Тернопіль, вул. Островського 15/1, оф. 1

тел./факс: +38 (067) 783-73-59
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail: ternopil@expert-in.com.ua

Тернопільська область
Тернопільська область

м.  Тернопіль, вул. Островського 15/1, оф. 1

тел./факс: +38 (067) 783-73-59
             тел.: +38 (067) 374-18-60

e-mail: ternopil@expert-in.com.ua

Черкаська область

м. Черкаси, вул.  Коцюбинського, 31

тел./факс: +38 (096) 626-73-74
             тел.: +38 (096) 954-62-56

e-mail:     cherkasy@expert-in.com.ua

Черкаська область
Черкаська область

м. Черкаси, вул.  Коцюбинського, 31

тел./факс: +38 (096) 626-73-74
             тел.: +38 (096) 954-62-56

e-mail:     cherkasy@expert-in.com.ua

© Група Компаній «ЕКСПЕРТ ІН» 2017. Всі права застережено. Розробка сайтів "SharpDev"